- Златна крилатица на првом месту – Разговор сва врата отвара! Разговарајте стално са Вашим дететом, како би сте добили прилику да чујете његове проблеме када наиђу;
- Озбиљно схватите сваку назнаку проблема. Деца тешко започињу разговор на тему насиља, посебно оног које је усмерено ка њима.
- Покажите поступцима да сте уз дете;
- Нагласите да је дете исправно поступило, и да вам је драго да се обратило;
- Нагласите да је храбра одлука говорити о насиљу, насилном догађају;
- Заштитите дете одмах!
- Помозите детету да развије способност да се одупре насилнику.
- Осмислите заједно са дететом „сценарио“ за сусрет са насилником.
- Обратите се што пре одељенском старешини, стручном сараднику, директору или било ком запосленом у школи;
- Захтевајте од одељенског старешине да проблем реши на часу одељенске заједнице;
- Научите дете како да затражи помоћ одраслих.
- Научите дете како да превазиђе страх од насилника;
- Научите дете да пријавом насилног понашања и насилника не наноси штету насилнику, и да не треба да се због тога осећа лоше, напротив….
- Помозите детету да развије социјалне вештине и моделе понашања којима ће се заштитити у насилној ситуацији;
- Постављајте детету питања која ће га усмерити да самостално реши проблем – нпр. „шта мислиш да треба учинити у овој ситуацији?“ ; „Уколико одабереш одређено решење, какви ће бити исходи таквог избора? Како даље поступити?“
- Градите самопоуздање код детета;
- Укључите дете у ваннаставне активности;
- Користите ресурсе заједнице и школе (спортске клубове, културна дешавања у заједници, створите позитивно окружење за дете..) што ће се позитивно одразити на његово самопоуздање.
- Припремите дете вештинама и знањем;